انتخاباتانتخابات دهمایراندکتر حسن عباسیسخنرانی

آژاکس 2 / بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 / دکتر حسن عباسی / لینک مستقیم دانلود

آژاکس 2، بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 / دکتر حسن عباسی / لینک مستقیم دانلود

روند به وجود آمدن و شکل‌گیری وقایع پس‌از انتخابات دهم ریاست جمهوری، با توجه به شواهد موجود و بررسی نمونه‌های قبلی این نوع رفتار سیاسی، در کشورهایی مانند اوکراین، گرجستان و… مشخص کرد، حوادثی که از ساعات پایانی شب 22 خرداد 88 آغاز و در حدود دو ماه تهران و برخی دیگر از شهرهای کشور را در برگرفت، یک پروسه از پیش طراحی شده [چند ماه پیش‌ از انتخابات] و یا به عبارت دیگر، حرکت خزنده‌ای برای براندازی جمهوری اسلامی ایران از درون، با استفاده از تکنیک‌های عملیات‌روانی و شگردهای جنگ نرم بود، حرکتی که در بین تحلیل‌گران و محققان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل به کودتای مخملین مشهور است. به نوعی می‌توان گفت، تعداد بسیار زیادی از افرادی که به نوعی در حوادث پس از انتخابات، با شگردهای گوناگون تبلیغاتی و رسانه‌ای وارد فاز نافرمانی مدنی شدند، در حقیقت مهره‌های یک صحنه بازی از پیش طراحی شده بودند و خود از آن اطلاعی نداشتند.

دکتر حسن عباسی در تاریخ 88/5/10 در سخنرانی با عنوان “آژاکس 2، بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009” به تبیین آن‌چه توسط رسانه‌هایی مانند سایت وزارت خارجه اسرائیل، BBC Persian (بی‌بی‌سی فارسی)، VOA (صدای آمریکا) و همچنین شبکه‌های اجتماعی و مینی‌بلاگ‌هایی مانند Facebook.com (فیس بوک) و Twitter.com (توئیتر) در مهندسی اجتماعی و به مدیریت آشوب، مدیریت محتوایی و اطلاع‌رسانی و دامن‌زدن به اغتشاشات انجامید اشاراتی مستند می‌کند. در ادامه به آنچه که تحت عنوان پروژه آژاکس 2 در خصوص انتخابات 88 در ایران توسط جریان های خارجی ترسیم شد، پرداخته می شود. راهبردی که توسط دموکرات‌ها به “استراتژی توئیتری اوباما” مشهور است.

آژاکس 2، بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 / دکتر حسن عباسی
آژاکس 2، بررسی کودتای توئیتری ژوئن 2009 / دکتر حسن عباسی

مدت زمان : 90 دقیقه

مکان : فرهنگسرای رسانه – مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه مرکزی اصفهان

زمان : 10 مرداد ماه 1388

کاری از : مؤسسه اندیشکده یقین


ژوزف نای” در اواخر دهه 80 میلادی مفهوم قدرت نرم را وارد ادبیات سیاسی نمود. او در تعریف قدرت نرم در کتاب خود “قدرت و وابستگی متقابل در عصر اطلاعات” می‌گوید:

قدرت نرم، توجه ویژه به اشغال فضای ذهنی كشورهدف، از طریق ایجاد جاذبه است و نیز زمانی یک كشور به قدرت نرم دست می‌یابد كه بتواند اطلاعات و دانایی را به منظور پایان دادن به موضوعات مورد اختلاف به كار گیرد و اختلافات را به گونه‌ای ترسیم كند كه از آنها امتیاز بگیرد.”

به تعبیر ساده‌تر، قدرت نرم توانایی دستیابی به اهداف و آمال مطلوب، از طریق جلب حمایت افکار عمومی جامعه و نخبگان، و اقناع اذهان به جای اعمال فشار است.

نکته قابل توجه این‌که ابزار اصلی در اعمال قدرت نرم [جنگ نرم] رسانه‌های همه‌گانی، در اشکال و کاربردهای گوناگون هستند، زیرا مهندسی افکار عمومی در جوامع امروزی توسط رسانه‌ها صورت می‌گیرد. امروزه نیز اینترنت به عنوان گسترده‌ترین و سریع‌ترین شبکه اطلاع‌رسانی بین‌المللی، نقش ویژه‌ای را در عملیاتی کردن طراح‌های رسانه‌ای دارد، نقشی که نمونه عینی آن در حوادث و اغتشاشات پس‌از انتخابات ایران به وضوح آشکار شد. راهبردی که توسط دموکرات‌ها به “استراتژی توئیتری اوباما” مشهور است.

در این سخنرانی نوع نگاه دموکرات‌ها به ایران [اوباما] و هم چنین دستور العمل Brookings Institution (موسسه بروکینگز)، به عنوان یکی از مشهورترین مؤسسات استراتژیک و تصمیم‌ساز متمایل به دموکرات‌ها، در رویارویی با ایران مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرید.

کلمات کلیدی: مارکس، تقلب سازمان یافته، انتخابات مهندسی شده، سازماندهی فیس بوک، Facebook، Twitter، محمود افغان، دخالت خارجی، ناکثین، قاسطین، مارقین، حضرت علی (علیه السلام)، جنگ جمل، جنگ صفیّن، جنگ نهروان، جریان داخلی، جریان خارجی، دشمن، اطلاعات استراتژیک، 20 خرداد 1388، انستیتو بروکینگز، Brookings Institution، مرکز تصمیم سازی، حزب دموکرات، کنگره آمریکا، کاخ سفید، جمهوریخواهان، امریکن اینترپرایز، American Enterprise، عراق، افغانستان، مایکل لدین، Michael Ledeen، ویلیام کریستل، William Crystal، ریچارد پرل، Richard Perl، جهان اسلام، برآورد استراتژیک، برآورد تکنیکی، سابان سنتر، Saban Center، هَیِم سابان، Haim Saban، انقلاب مخملی، جرج سوروس، George Soros، یهود، اسرائیل، آمریکا، آشوب های داخل ایران، Martin Indyk، مارتین ایندایک، سفیر آمریکا در اسرائیل، سوزانی مالونی، Suzanne Maloney، کدام راه به ایران؟، ?Which Path to Persia، ژوزف نای، قدرت نرم، ادبیات سیاسی، کتاب قدرت و وابستگی متقابل در عصر اطلاعات، اشغال فضای ذهنی كشور هدف، افکار عمومی جامعه و نخبگان، اقناع اذهان به جای اعمال فشار، مهندسی افکار عمومی، رسانه، شبکه اطلاع‌رسانی بین‌المللی، حوادث و اغتشاشات پس از انتخابات ایران، دموکرات‌ها، استراتژی توئیتری اوباما، اوباما، Brookings Institution، موسسه بروکینگز، مؤسسات استراتژیک و تصمیم‌ساز متمایل به دموکرات‌ها، کودتای توئیتری، پروژه آژاکس 2، دکتر حسن عباسی، لینک مستقیم، دانلود

»» بخش تصویری

.::. دانلود با کیفیت بالا .::.
(فرمت: MP4 – ابعاد تصویر: 264*352)

.::. دانلود نسخه مخصوص موبایل – 3gp .::.

(حجم کل:96 MB )
لینک اصلی | لینک کمکی

»» بخش صوتی

.::. دانلود با کیفیت بالا .::.

(حجم کل:41 MB )
لینک اصلی | لینک کمکی

.::. دانلود با کیفیت متوسط .::.

.::. دانلود با کیفیت پایین .::.

(حجم کل:10 MB )
لینک اصلی | لینک کمکی

تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نا محدودمنبع: MobinMedia.ir

 

دانلودهای مرتبط

برچسب‌ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن