مهدویت در سینمای هالیوودی / دکتر شاه حسینی / لینک مستقیم دانلود
ایشان قبل از پرداختن به مسئله مهدویت در سینمای هالیوودی به موضعگیری آنها در برابر اسلام در سینما می پردازند. در فیلم های هالیوودی قدیمی[به طور مثال در دهه 20 میلادی] اسلام و مسلمان به عنوان یک تیپ سینمایی به کار برده می شدند. گاه با روحیات خشن در فیلم ها ظاهر می شدند و گاه به عنوان نمک یا طنزمایه به فیلم ها اضافه می شدند. نگاه فیلم هالیوودی در کل به مردم مشرق زمین به گونه ای بوده است که آنها را انسان هایی کودن، ساده و بی آلایش و گاه فرصت طلب نشان دهند. و چون اعراب و مسلمانان جزئی از این مردم مشرق زمین به حساب می آمدند، به همین خاطر این نگاه فیلم های هالیوودی به مردم مشرق زمین در مورد اعراب و مسلمانان نیز اعمال می شد.
مسلمانان مرد با لباس مردانه اعراب با خنجر و … با حرمسرایی در خانه و زنان بصورت به شدت پوشیده و صرفاً به عنوان وسیله طَرب مردان نشان داده می شدند.

این نگاه تا دهه 30 یا 40 میلادی [به عنوان نمونه؛ فیلم باغ خدا در بحث آورده شده است] ادامه داشت اما به تدریج از اوایل دهه 60 میلادی این نگاه تا حدودی تغییر کرد و به نگاه اسلام فوبیا (ترس از اسلام) با فیلم جن گیر اثر ویلیلم فِرِدکین [William Friedkin] بر مبنای رمان ویلیام پیتر بِلاتی [William Peter Belati] به صورت تلویحی، تغییر پیدا کرد. تصویر نمایش داده شده از مسلمانان در فیلم جن گیر به صورت انسان های بدوی،خشن،ترسناک،شیطان زده و حتی شیطان پرست،… در منطقه کرد نشین و مسلمان عراق است. در ادامه این بحث صحنه هایی از این فیلم به نمایش در می آید.
خلاصه فیلم در این بود که به نوعی در این فیلم خاستگاه شیطان در یک کشور مسلمان نشین نشان داده و به ببینده تلقی می کرد که شیطان از خاستگاه خود به مغرب زمین یا به تعبیری کشور آمریکا منتقل شده است و در آنجا فتنه می کند. این فیلم پس از فروش خوب در دهه 60 میلادی در سال 2000 نیز باز تولید شد. این بازتولید تقریباً مصادف با حمله آمریکا به کشور عراق بود و این تلقی را برای مردم مغرب زمین به وجود می آورد که آمریکا به خاستگاه اصلی شیطان هجوم آورده است.
مدت زمان: 38 دقیقه
کیفیت: TVRip (خوب)
کاری از : صدا و سیمای مرکز استان اصفهان
ایشان در بخش دوم بحث پس از طرح بحث اسلام در سینمای هالیوودی، به بحث مهدویت در سینمای هالیوودی با اشاره به مستند مردی که فردا را دید [The Man Who Saw Tomorrow] با روایتگری اُرسن وِلس [Orsen Vels] از کمپانی برادران وارنر، می پردازند.
این مستند به پیشگویی های نوسترآداموس [Nostradamus] اشاره کرده تا به پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته و در ادامه روایت می کند که شاهزاده عربی برمی خیزد و وحشت را در زمین می پراکند و با کمک حکومت های مشرق زمین وحشت را ترویج می دهد. در ادامه این مستند با روایت حمله اتمی مسلمین به خاک آمریکا، تلقی واقعه 11 سپتامبر را در بیننده (20 سال قبل از وقوع این حادثه) ایجاد می کند.
در دهه 80 میلادی فیلم های هالیوودی، بیشتر بر اساس هیولا ها ساخته شدند. در این دهه با فیلم هایی چون جنگ ستارگان، ژوراسیک پارک، بیگانه، شکارچی و… این تلقی را در بیینده ایجاد کردند که در دوره ای هیولاهایی از دوران ما قبل تاریخ خواهند آمد و در دوران مدرن وحشت را در زمین ایجاد خواهند کرد و هیچ راه مقابله ای با آنها نیست…
در دهه 90 در ادامه فیلم های دهه 80 میلادی آن هیولاها جای خودشان را به انسان ها در قالب تروریست های مسلمان دادند؛ با ظهور فیلم هایی چون دروغ های واقعی [True Lies]، تصمیم عملی [Executive Decision]، … خطر ظهور تروریست های مسلمان را به آمریکا گوشزد می کرد.
در همه این تروریست ها یک باور مشترک بود؛ باور منجی ای که از راه می رسد و تمدن غرب رو فرو می پاشد. این فیلم ها ادامه داشت تا با ساخت فیلم سیاره میمون ها [Monkey Planet] از تیمبرتون مسئله مهدویت ستیزی به اوج خود رسید.
در فیلم سیاره میمون ها روایت سیاره ای است که در آن انسان ها اسیر میمون ها (یا میمون های انسان نما) شده اند و این میمون های انسان نما تمدن و آداب مشرق زمینی دارند؛ از تمدن دوری می جویند و به سبک دوران اعراب قبل اسلام زندگی می کنند.
این میمون های انسان نما همگی منتظر منجی آسمانی به نام سایموس مقدس هستند. همچنین این میمون های انسان نما به صورت بارز دارای نشان هلال [نشان مسلمانان] در کف دست خود هستند. انسان های اسیر در ان سیاره نیز نماد انسان های مغرب زمین با همان ظواهر انسان های غربی هستند.
در ادامه این فیلم انسان ها متحد شده و در نهایت جنگی میان انسان های اسیر شده و میمون های انسان نما شکل می گیرد. و منجی میمون های انسان نما نیز از فضا ظهور می کند ولی در نهایت طرف انسان های اسیر شده را به حق می گیرد و به همین جهت میمون های انسان نما هم با او هم مقابله می کنند.
بحث مهدویت ستیزی در سینمای هالیوودی از سال 2000 میلادی به بعد شدت گرفت؛ به این صورت که باور انتظار مسلمانان هدف قرار می گرفت نه بحث منجی آخرالزمان … و به نوعی باور انتظار آخرالزمانی تورات و انجیل در سینمای هالیوودی عرضه شده است.
در این فیلم ها به نوعی ضد مسیح را همان منجی مسلمانان نشان می دهند. و به نوعی رویکرد فیلم های هالیوودی به سمت رویکرد دینی (یا به تعبیری ضد دینی) سوق پیدا کرده اند. و تا جایی پیش رفته اند که وجود مقدس امام مهدی (عج) که منجی همه جهانیان هستند
و قرار است جهان را از ظلم و فساد برحذر کنند را به موجودی تنزل یافته فقط مختص مردم مسلمان مشرق زمین محصور می کنند.
دکتر شاه حسینی در آخر بحث به نکته جالبی اشاره می کنند و آن اینکه این سری فیلم های هالیوودی با هدف قرار دادن ضمیر ناخودآگاه بینندگان، پیام خود را به مرور زمان القا می کنند وگرنه هر بیننده با عقل سلیمی تمام یا برخی فیلم های ذکر شده را فقط ساخته تخیل دانسته و به صورت جدی به مفهوم واقعی فیلم فکر نمی کند.
کلمات کلیدی : مسلمان، اسلام، فيلم هاي هاليوودي، دهه 20 ميلادي، سينما، تيپ سينمايي، اعراب، مشرق زمين، مهدويت، فيلم باغ خدا، Garden Of Allah، دهه 30 ميلادي، دهه 60 ميلادي، Islam Phobia، ترس از اسلام، فيلم جن گير، ويليلم فِرِدکين، William Friedkin، رمان، William Peter Belati، ويليام پيتر بِلاتي، فتنه، حمله آمريکا به عراق، شيطان پرستي، خاستگاه شيطان، The Man Who Saw Tomorrow، مستند مردي که فردا رو ديد، کمپاني برادران وارنر، اُرسن وِلس، Orsen Vels، نوسترآداموس، Nostradamus، واقعه 11 سپتامبر، زمينه ذهني، فيلم هاي 3 گانه ژوراسيک پارک، Jurassic Park، اسپيلبرگ، Espilberg، فيلم هاي 4 گانه بيگانه، alien، فيلم دوگانه شکارچي، Predator، فيلم جنگ ستارگان، Star Wars، مدرنيته، ماقبل تاريخ، فيلم دروغ هاي واقعي، True Lies، تروريست مسلمان، فيلم تصميم عملي، Executive Decision، فيلم حکومت نظامي، ادوار روبيک، Edvard Rubik، باور انتظار، آخرالزمان، منجي، تمدن غرب، مهدويت ستيزي، فيلم سياره ميمون ها، Monkey Planet، تيمبرتون، Timberton، ميمون هاي انسان نما، سايموس مقدس، آرماگدون، فيلم نشانه هاي پايان، Omega Code، ضد مسيح، Anti Christ، حسين بن عمران، امام صادق(ع)، مفضل بن عمر، ارباب حلقه ها، Lord Of Rings، فيلم سليمان و ملکه صبا، فيلم ده فرمان، فيلم بن هور، انبياي بني اسرائيل، حضرت مسيح (ع)، دجال،بيت المقدس، مسجد القصي، مسجد قبة الصخرة، فيلم طالع نحس، يهود، شيعيان، نازارين، ناصري، رجعت، ضمير نا خودآگاه، سخنرانی، مهدویت در سینمای هالیوودی، دکتر شاه حسینی، لینک مستقیم، دانلود
افی عزیز
شما فعلا این مستند رو یه نگاه بنداز:
http://forum.bidari-andishe.ir/thread-1497.html
مگه ما عربیم که سنگشونو به سینه بزنیم؟!!!؛ هرچی فلاکته از اعراب به رسیده، از قدیمو ندیم…
فایل بازیابی و لینک جدید قرار گرفت.
یاعلی
لینک قسمت دوم مشکل دارد ممنون میشم رفع کنید
دوست عزیز، فایل ذکر شده بررسی شد و مجدداً آپلود و رفع عیب گردید.
از این بابت پوزش ما رو بپذیرید.
موفق باشید…
سلام
من قسمت اول را هم از سایت خودتان و
هم از رپیدشیر دانلود کردم
موقع اکسترکت کردن ایراد
Corrupt
بودن فایل اولی را می دهد.
لطفاً بررسی کنید.
با عرض سلام خدمت شما دوست عزيز
بنا به در خواست شما مبني بر همکاري آمادگي خود را جهت همکاري اعلام مي دارم
لازم به ذکر است اينجانب در وبلاگ کليپهاي والاترين – سايت تکديد – سايت آبدارخونه سايبري فعاليت چشمگيري دارم
به اميد ديدار
محسن سعيدي 09122576899