استاد رحیم پور ازغدیسخنرانیمهدویت

دولت عاشقی و عدل جهانی / استاد رحیم پور ازغدی / لینک مستقیم دانلود

دولت عاشقی و عدل جهانی / استاد رحیم پور ازغدی / لینک مستقیم دانلود

استاد رحیم پور ازغدی صحبت خود پیرامون دولت عاشقی و عدل جهانی اینگونه آغاز می کنند که از مهدی (عج) هر چه بگوییم حكایت انگشتانه و دریاست. ایشان روی بام جهان و بر شانه ی تاریخ ایستادند درحالیكه بشریت و ما زیر چرخهای ارابه ی تاریخ دست و پا می زنیم. قیام حضرت مهدی (عج) نقطه ی غلیان تاریخ است و شوك بزرگ تاریخی است كه علیه ستمگران جهان وارد می شود. برای باز كردن راه تنفس بشریت محروم و بر اساس روایات نه فقط راه تنفس بلكه راه تعقل را هم برای بشریت باز می كند. بخش های عظیمی از ظرفیت بالقوه تعقل بشریت قبل از ظهور ایشان تعطیل است .در روایات رسیده است كه وقتی ایشان می آیند تازه عقلانیت بالفعل می شود و ایشان مخالفان عقل و عدل را هر دو یك جا سر جایشان خواهد نشاند.بازار عقلانیت و عدالت را گرم خواهد كرد كه به یكدیگر مربوط هستند نه عقلانیت را می توان جدای از عدل معنا كرد و اجرا كرد و نه عدالت را.بعلاوه ایشان طبق روایات ریشه ی كینه را در دنیا خواهد خشكاند، چون ایشان عوامل كینه توزی كه ظلم و جهل هستند را بر خواهد انداخت و آن جهاد بزرگ ضد استكبار بین المللی به رهبری ایشان با این اهداف صورت خواهد گرفت.رسم برادری و دولت عاشقی را برقرار خواهد كرد.

 

دولت عاشقی و عدل جهانی / سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی
دولت عاشقی و عدل جهانی / سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی

مدت زمان : 69 دقیقه

مکان و زمان سخنرانی : دانشگاه تهران – مهر ماه 1380

کاری از : مؤسسه طرحی برای فردا

ایشان به گوشه ای از تعابیر در زیارت حضرت بقیة الله (عج)، برای توصیف ایشان و حکومتشان اشاره کرده و در ادامه به آینده جهان بشریت با نگاه فلسفه مهدویت می پردازند :

السلام علیك یا داعی الله و ربانی آیاته السلام علیك یا باب الله و دیان دینه السلام علیك یا خلیفة الله و ناصر حقه… درود بر تو ای فراخوان بشریت به سوی خداوند و ای مظهر همه آیات الهی و هر كس بخواهد به درگاه خدا برود از طریق تو باید برود و ای حاكم دین و ای حافظ دین…

اینها تعابیری است كه به ما آموختند تا چگونه با ایشان حرف بزنیم و او را حی و حاضر بینیم و بر او درود بفرستیم صبح و شب و به او بگوییم تو پرچم عدالت را برافراز ما در ركاب توایم… .

بر اساس روایات تمام ادیان الهی و فرق اسلامی، موعود آخرالزمان یك عقیده شیعی اثنی عشری نیست. علاوه بر اینكه در همه ی ادیان الهی منتظر موعود آخرالزمان هستند علاوه بر آن برادران اهل سنت به مهدویت هم معتقدند. بیش از 200 حدیث صریح و محكم با سند خوب در منابع درجه یك و دوی اینها وجود دارد. حتی آیاتی كه در شأن ایشان نازل شده در بعضی تفاسیر اهل سنت وجود دارد و بیش از 20 نفر از علمای درجه یك اهل سنت از تمام فرقه ها می گویند این احادیث جزء متواترات از پیامبر هستند. بنابراین تمام فرق اسلامی و ادیان بزرگ الهی منتظر ظهور منجی بشر هستند. اما در اینكه نام ایشان چیست و ایشان كی هستند و برخی موارد دیگر اختلاف نظر وجود دارد و دقیقترین آدرس را شیعه دارد.

مسئله ی مهدویت متضمن مضامین نظری و عملی بسیار مهمی است. یكی از مهمترین این مضامین كه مستقیما متوجه سرنوشت بشریت است طرحی است كه مهدویت برای تاریخ جهانی صورت بندی می كند و اشاره دارد به یك نوع جهان وطنی و عدالت جهانی برای انسان جهانی.یعنی ما در جنب همه ی حماقت هایی كه در جامعه ی بشری اتفاق می افتد معتقد باشیم به اینكه یك دینامیزم با شعوری در نبض تارخ تعبیه شده و او عاقبت همه چیز را جبران خواهد كرد او تاریخ را غسل خواهد داد و با یك نبرد فراگیر جهانی به این جنگ همه علیه همه در تاریخ خاتمه خواهد داد و با استقرار دولت عدل جهانی ما در دنیا جز شهر و شهروند جهانی چیزی نداریم. دعوای نژادها و قومیت ها و ملیت ها و تبعیض های نژادی در دوران حکومت مهدی (عج) خاتمه خواهد یافت. اسم این را می توان گذاشت گلوبالیزیشن مهدوی در مقابل گلوبالیزیشن سرمایه داری طبقاتی كه امروز در دنیا از آن بحث می كنند و جهانی شدن بر اساس عدالت و معنویت در راه است و ما هر سال و هر قرنی كه می گذرد به حكومت جهانی واحد نزدیك می شویم. در این نوع جهانی شدن به سبك آمریكا یعنی همه برده ی آنها همه ی جهان در خدمت غرب و سرمایه داری صهیونیستی غرب و دیگر پلورالیزم را در اینجا سرشان نمی شود. اما جهانی شدن به سبك امام مهدی (عج) یعنی همه جهان مساوی در حقوق یعنی عدالت برای همه معنویت، امنیت، ثروت و قدرت برای همه یعنی دیگر در دنیا شهروند درجه یک، دو و سه نخواهیم داشت. شهروند غربی با آفریقایی تفاوتی ندارد. این بار نظم نوین و نهایی جهان به دست ایشان برقرار خواهد شد اما این بار مبتنی است بر اخلاق و عرفان و آزادی و برابری. در اینكه صلح جهانی فقط در صورتی ممكن است كه ظلم جهانی نباشد. پیش شرط هر ظلم جهانی عدل جهانی است. تا بشریت هم تشنه ی عدالت جهانی و منتظر امام مهدی(عج) نشود به معنای واقعی كلمه و به سمت مهدویت حركت نكند، مهدی (عج) نخواهد آمد.

سؤالی که ممکن است پیش آید این است که این نوع غایت شناسی كه ما به آن مهدویت گفتیم مستقیما به ضرر چه كسانی در دنیاست؟ در جواب به این سؤال بایستی گفت که به زیان مافیای قدرت و ثروت جهانی است و لذا دشمن ترین محافل با فكر مهدویت و حكومت عدل جهانی و انتظار فعال و مثبت همین ارباب زر و زور جهان اند كه فرهنگ محافظه كاری جهان را دارند تئوریزه می كنند و به بشر تلقین می كنند كه تاریخ پایانی جز وضع موجود جهان ندارد [بر اساس ایدئولوژی لیبرال سرمایه داری].

ایشان در ادامه به مسئله مهدویت و عدالت جهانی در آکادمی های غربی و در میان رساله ها و نظریات نظریه پردازان غربی اشاره کوتاهی می نمایند :

در پاسخ به نظریات نظریه پردازان غربی بایستی گفت که عقیده به امام مهدی (عج) جهان را نمی بندد و اعتقاد به امام مهدی (عج) یعنی آینده باز است و این وضعیتی كه بر جهان حاكم است آخر خط نیست. دنیا بن بست نیست و این خبر بدی برای مستكبران عالم است. مهدویت یعنی نفی استبداد جهانی. مهدویت یعنی ته این تونل باز است و محرومین جهان در شبكه قدرت و ثروت جهانی گیر نیفتادند و هیچ خبری به اندازه ی خبری كه به بشر در نیمه شعبان داده می شود مهم نیست.

نگاه ما به تاریخ با نگاه هگلی متفاوت است ما می گوییم تاریخ یعنی انسان طولی و جامعه یعنی انسان عرضی. ما از سرنوشت بشر حرف می زنیم از اتفاقاتی كه خواهد افتاد حرف می زنیم. اینكه ما صرفا با استقراء گذشته ها نمی توانیم آینده را پیش بینی كنیم (كه یكی از اشكالاتی است كه بر تاریخی گری شده) این سخنان به جای خود محفوظ و درست هم هستند اما اینها هیچ لطمه ای به عقیده مهدویت نمی زند چون نقطه عزیمت مهدویت از جای دیگریست. مبنای انتظار حضرت مهدی (عج) در آینده نه استقرا گذشته هاست نه قانون احتمالات آینده. مسئله از اساس مسئله ی دیگریست و این وعده ی خداوندی است و پیشگویی همه ی انبیاست نه پیش بینی!! انشاء و آرزو نیست. خبر از پروژه ای است كه قبلا توسط خداوند طراحی شده و اجرا خواهد شد.امام مهدی (عج) از اول جزء پروژه ی خداوند بود.جمله نهایی پروژه خداوند بود. اگر امام مهدی (عج) نیاید فلسفه خلقت انسان مشكل پیدا می كند. بحث مهدویت بحث حد سیاست و استقراء و پیش بینی نیست. آرزوی برده ها نیست. او خواهد آمد. این منجی واقعا هست و خواهد رسید و مهدویت جزیی از اركان خاتمیت است. او می آید تا كار نیمه تمام همه ی انبیا را تمام كند. امام مهدی (عج) و حكومت مهدی (عج) بر اساس ایدئولوژی های بشری و مدینه فاضله سازی بشر نیست.

نكته ی دیگر اینكه چون انتظار امام مهدی (عج) یك نوع انتظار مثبت و فعال است نه منفی و منفعل بنابراین انتظار امام مهدی (عج) هیچ منافاتی ندارد با مهندسی اجتماعی و اصلاحی و با تحولات انقلابی رادیكال و قهر آمیز برای تكامل جامعه و برای اجرای عدالت نسبی قبل از ظهور حضرت مهدی (عج). دوران امام مهدی (عج) دوران عدالت مطلق است. این عقیده به امید نجات و قضا و قدر و … طوری است كه سد راه آزادی ما نیست بلكه مشوق ماست یعنی گفته اند منتظر مصلح خود باید صالح باشد در حدی كه می تواند وگرنه منتظر مصلح نیست.

بنابراین مهدویت ایدئولوژی است كه هسته ی معنوی آن تاكید بر حقوق نه آمریت بشری بلكه آمریت خدا. مهدویت نه مسئولیتهای فردی ما را تحت الشعاع قرار می دهد(چنانچه بعضی ها گفته اند) نه جنایت های ایدئولوژیكی كه محصولات بلافصل مدرنیته ی غرب هستند را توجیه می كند نه جهان را بر اساس حجم ذهن سوپرمن های غرب كوچك می كند. چون جهانی كه در مدینه ی فاضله های غربی در نظریات امثال توماس مور و دیگران تحلیل شده یك جهان جیبی و بسیار كوچك است، اما جهانی كه در دكترین مهدویت ساخته می شود جهانی وسیعتر از جهانی است كه الان داریم؛ گشایش است برای بشر… همین رویاپردازی های مذبوحانه ی غربی و شرقی بود كه منجر شد به فلسفه یاس بین پست مدرنیستها كه می گویند هر فرا روایتی از جهان و انسان و تاریخ محال و مهمل است و حتی مبانی متافیزیكی مدرنیته را هم قبول نداریند و می گویند همه ی ارزشها فاقد اعتبار است. پیام اصلی پست مدرنیسم هم همین است كه ما هیچ چیز مشتركی با هم نداریم و ما هر كدام جهانی جدا از یكدیگر هستیم و در نهیات به اضطرار مطلق رسیدند. لذا حالا كه به اضطرار مطلق رسیدند امیدشان را از دست می دهند در حالیكه مهدویت دارد با ما از امكانهای هنوز بالفعل نشده اما واقعی انسان و تاریخ حرف می زند. این ها خوابی نیست كه شیعه ی اثنی عشری دیده و می خواهد تعبیرش كند بلکه این مهدویت به ما می گوید یك روزی شالوده سنت و مدرنیسم و پست مدرنیسم را با هم می شكند، مهدویت به ما می گوید ما نه رباط هستیم نه حشره. و ارزشها عملی هستند و فقط قابل تصور نیستند بلكه قابل تصدیق هم هستند و خوبی ها اسطوره نیستند و امری عینی هستند.

حضرت مهدی (عج) زنده است؛ كسی است كه حال ما را می پرسد و سراغ ما و همه ی بردگان و مستضعفان جهان را می گیرد و عاقبت آن لحظه ی سرنوشت ساز می آید كه یا همه چیز را به ما خواهد آموخت یا هیچ چیز را به ما نخواهد آموخت. اگر اهل آموختن باشیم همه چیز را از او خواهیم آموخت اگر اهل آموختن نباشیم دیگر چیزی از او نخواهیم آموخت چون با ظهور حضرت مهدی (عج) بشریت دو دسته می شوند: یك عده سر و كارشان با منطق و زبان امام مهدی (عج) است و عده ای دیگر سر و كارشان با شمشیر امام مهدی (عج) است.

فكر انتظار حضرت مهدی (عج) یعنی اگر گذشته الان نیست آینده هنوز هست منتها بشریت باید از اینی كه هست باید یك مقدار كلافه شود. میدانید چرا باید كلافه شود؟برای اینكه وقتی صدای حضرت مهدی(عج) می آید همه جهان قیام كنند به احترام صدای او و جهان او را به جا آورد و همه منزلت او را بدانند و خلاء او را احساس كنند. همه به واقع منتظر او و عدالت شده باشند. بنابراین انكار حضرت مهدی (عج) در واقع تشویق ستم و توحش در دنیاست و انكار دولت عدل جهانی تئوریزه كردن ملوك الطوایفی همین بلوكهای ستمی است كه امروز در دنیا حكومت می كنند.

انكار حضرت مهدی (عج) یعنی پویا ندیدن تاریخ یعنی همه ی انقلابی گری ها برای حفاظت از همه ی دربارها و اقلیت هایی كه بر اكثریت های دنیا حكومت می كنند. قدرت مركزی حضرت مهدی (عج) كه در روایت داریم 313 نفر افسران اصلی سپاه او هستند و تعدادشان به اندازه ی مجاهدین جنگ بدر كه اولین جنگ پیامبر بود هستند. یعنی اولین نبرد و آخرین نبرد تعداد سربازان نهضت یك تعداد است . نیروهای اصلی حكومت حضرت مهدی(عج) 313 نفرند كه 50 نفر آنها زن هستند كه هم جزء ستاد فرماندهی انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) هستند و هم جزء ستاد رهبری حكومت جهانی حضرت مهدی (عج). حكومتی كه در روایات آمده كه دیگر در سراسر جهان فقیری نخواهد ماند و زن خانه دار در خانه ی خود خواهد نشست ودر پیچیده ترین مسائل علمی و دینی و در خانه ی خودش مجتهدانه نظر می دهد و كارشناسی می كند. جامعه ای كه هیچ كس به دیگری كینه نمی ورزد و همه ی مالكیتها یكی می شود و مردم یكدیگر را له نمی كنند و به هم خدمت می كنند.

سیدالشهدا (علیه السلام) فرمودند كه اگر مهدی (عج) را می دیدم تا آخر عمر خدمتگزار او می بودم.

او سنگی را كه انبیاء برداشتند را به هدف خواهد نشاند تا معلوم شود انبیاء خطا نكردند و شكست نخوردند. كسی خواهد آمد كه با همه متفاوت است و كار كارستان را خواهد كرد و برای همه ی زمین خواهد جنگید. آن روزحضرت مهدی (عج) با رهبران ستمگر جهانی با زبان شمشیر سخن می گوید و با مردم با زبان رحمت و منطق سخن می گوید.انقلاب او یك اقیانوس است نه جزیره. نبرد بزرگ جهانی است. در هر جنگی یك یا دو متجاوز است اما جنگ حضرت مهدی (عج) جنگ با اصل تجاوز است. این قیام از مكه شروع خواهد شد در كنار كعبه و ركن یمانی در روایات جمله های او ثبت شده. قدرتی كه همیشه در تاریخ علیه معنویت و عدالت و حقوق بشر به كار رفته در قیام حضرت مهدی (عج) در خدمت آزادی و حقوق بشر و عدالت و معنویت در خواهد آمد برای اولین بار.چون جنگ حضرت مهدی (عج) فصل الخطاب تاریخ است و جنگ بین سیاه و سفید است نه خاكستری. جنگ برق آسایی است كه تمام قدرتهای جهان را از هم می پاشد چون جهان جدید و تازه ای است كه بر اساس حقوق و كرامت جهان شكل خواهد گرفت. مهدویت ارتباط با خزائن غیب جهان است. حضرت مهدی (عج) فقط جان جهان نیست بلكه عقل جهان هم هست. هنر حضرت مهدی (عج) واقعی كردن آرزوهای قابل تحقق بشری است كه تا به حال تحقق پیدا نكرده است.

استاد رحیم پور ازغدی سخنان خود را پیرامون ویژگی های حکومت حضرت مهدی (عج) و اصحاب ایشان این گونه خاتمه می دهند که :

نكته ی دیگر اینكه این زیست جهان عدالت كه به نام حضرت مهدی (عج) است كه بر خرابه های كنونی عالم بنا خواهد شد یك مزیتی دارد كه شكل اعلای آن به دست حضرت مهدی (عج) تحقق پیدا خواهد كرد و در برابر اتهاماتی كه به آرمان شهر مهدوی زده شده گفته می شود كه آرمان شهر یك ماكت نیست یك شهر مرده ها نیست و شهر مجسمه ها نیست. یك جامعه با آدم های واقعی است و غرایز بشر را در سایه ی عدالت و عقلانیت سازماندهی می كند. جامعه مهدوی جامعه ای نیست كه بسته باشد و پلیس هایش از تعداد شهروندانش بیشتر باشد یا مساوی آنها باشد. یك شهر قرون وسطایی هم نیست. مبتنی بر ایدئولوژی های بشری هم نیست و تمدنی است كه برای اولین بار در مقیاس جهانی و علم و عبودیت را قدرت و معنویت و دنیا و آخرت را با هم جمع می كند. یك شهری است كه بر اساس آگاهی و آزادی و اخلاق بنا می شود. در عصر مهدی جامعه ای است كه در آن دروغ نمی گویند. همه طوری تربیت می شوند كه دروغ نگویند و هم طوری تامین می شوند كه دروغ نگویند. در اقتصاد مدرن ما بر اساس ربا زندگی می كنیم كه یك دروغ است.

رسول اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند: فرهنگ دروغ به دست مهدی (عج) در جامعه ی بشری بر خواهد افتاد و دوران رنج های بشری به پایان خواهد رسید.

روایت داریم اصحاب حضرت مهدی (عج) صاحب صلابتند و از جنس فولادند و با ظرافت مینیاتوری [این تعبیری از استاد است] مسائل را درك می كنند و در احساس و عاطفه نسبت به بشریت با لطافت گل با مردم روبه رو می شوند ولی در جبه ی رو در رویی با دشمنان خدا و مردم پیامبران مرگند. در روایت داریم كه از سر راه مهدی (عج) و یاران او كنار بروید كه هر كس بر سر راه آنها بایستد له خواهد شد.

کلمات کلیدی : مهدی (عج)، راه تنفس، راه تعقل، ریشه ی كینه، جهل، ظلم، دولت عاشقی، آل یاسین، عقلانیت، قیام حضرت مهدی (عج)، حاكم دین، حافظ دین، صبح، دعای ندبه، مصالح بشریت، پیمان، پیامبر اکرم (صلوات الله علیه)، حضرت علی (علیه السلام)، تفسیر به رأی از دین، برداشت های استکباری از دین، عدالت، بقیة الله، موعود آخرالزَمان، عقیده شیعه اثنی عشری، مهدویت، اهل سنت، صحاح سته، منابع اصلی حدیث اهل سنت، مسند احمد حنبل، احادیث متواتر، اسلام، ادیان الهی، ظهور منجی، عدالت جهانی، سرنوشت بشریت، دولت عدل جهانی، گلوبالیزیشن مهدوی، گلوبالیزیشن سرمایه داری، جهانی شدن مهدوی، جهانی شدن سرمایه داری، جهانی شدن غربی، پلورالیزم، Pluralism، معنویت، امنیت، ثروت، قدرت، برابری، اخلاق، آزادی، عرفان، صلح جهانی، ظلم جهانی، عدل جهانی، ایدئولوژی، فرهنگ محافظه كاری، رساله پایان تاریخ و آخرین انسان، فوکویاما، Fukuyama، نظریه پرداز ژاپنی الاصل غربی، نظام سرمایه داری، لیبرالیسم، Liberalism، پوپر، Popper، مدینه فاضله، سلاح های کشتار جمعی، هالیوود، پایان تاریخ، داوری ارزشی، نیهیلیسم، پوچگرایی، معاد عالَم، نسبی، مخلوطی از واقعیت و تخیل، اصل موجویت تاریخی، ابن خلدون، اشپنگلر، Spengler، هگلی، سوسیالیست، کانت، Kant، عقل دیالکتیکی، کنفدراسیون ملل، مارکس، Marx، آخرالزّمان، شعور الهی، شعور انسانی، نگاه ماتریالیستی، تاریخی گری، آینده بشریت، تاریخ، معناشناسی عوالم ممکن، عقیده مهدویت، فلسفه تاریخ، اسپارتاکوس، Spartacus، سوپرمن، Superman، خاتمیت، استقرا، انتظار مهدی (عج)، عدالت مطلق، عدالت نسبی، منتظر مصلح، دجّال، مارکسیسم، Marxism، فاشیسم، Fascism، ماتریالیسم، Materialism، فلسفه غرب، توماس مور، Thomas Moore، دکترین مهدویت، جامعه مهدوی، اتوپیسم، قرن 20 میلادی، پست مدرنیسم، مدرنیته، اضطرار، سنت، مدرنیسم، بشریت، منتظر عدالت، ظلم، انکار مهدی (عج)، 313 نفر، جنگ بدر، انقلاب جهانی مهدی (عج)، امام حسین (علیه السلام)، قیام، نبرد بزرگ جهانی، چشم انداز، انقلاب، تردید، مکه، کعبه، رکن یمانی، خاورمیانه، نفاق، مطلق گرایی آرمانشهری، مانیفست تحول، Manifesto Evolution، افلاطون، Plato،   فرانسیس بیکن، Francis Bacon، وبری، ماکس وبر، Weber، آرمانشهر اسلام، عقلانیت، قرون وسطی، شهر دینی، تمدن، صلح جهانی، سرمایه سالاری، فرهنگ دروغ، اصحاب مهدی (عج)، دولت عاشقی و عدل جهانی، سخنرانی، استاد رحیم پور ازغدی، لینک مستقیم، دانلود

»» بخش تصویری

.::. دانلود با کیفیت بالا .::.

(فرمت: mkv، ابعاد تصویر: 288*352)

.::. دانلود نسخه مخصوص موبایل – 3gp .::.

(حجم کل:67 MB ) لینک اصلی | لینک کمکی

»» بخش صوتی

.::. دانلود با کیفیت بالا .::.

(حجم کل:33.1 MB ) لینک اصلی | لینک کمکی

.::. دانلود با کیفیت متوسط .::.

(حجم کل:24 MB ) لینک اصلی | لینک کمکی

.::. دانلود با کیفیت پایین .::.

(حجم کل:3.85 MB ) لینک اصلی | لینک کمکی
تاریخ ماندگاری لینک اصلی: نا محدود
منبع: MobinMedia.ir

دانلودهای مرتبط

برچسب‌ها
نمایش بیشتر

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن